Најчуднија „двојка“ слави 30 година: ВВ Голф ИИ Цоунтри је на путу да постане прави култни аутомобил
Ако је Фиат могао да подигне Панду са земље и пружи јој Стеир-ов погон 4к4, зашто то не би могао и Волксваген? Пре тачно 30 година, Немци су кренули у своју теренску авантуру. Прошло је толико времена откако је свет упознао најнеобичнију „Дују“ (част моделу Раллие).
Шефови из Волфсбурга, као и шеф Фиата из Торина, били су задужени за аустријске специјалисте из Граца, где је, попут Панде, произведен и Волксваген Голф ИИ Цоунтри.
Овај Голф се истакао чувеним погоном на сва четири точка Синцро, али сада повишеним подом (са 63 мм на 180 мм), заштитном пластиком на каросерији, заштитом пода, великом огромном челичном „полугом“ са светлима за маглу и петим точком на поклопцу пртљажника - само као и сви прави СУВ-ови тог доба.
Укупно 7735 примерака (укључујући нашминканих 558 примерака издања Цхроме) изашло је из погона Стеир-Даимлер-Пуцх (данас Магна Стеир) у 18 месеци 1990. и 1991. године.
Веома занимљив модел, али у то време је био подједнако разуман као, на пример, планинарење у мокасинама и никоме заправо није било јасно зашто је ВВ ушао у њега на самом крају производње „Двојке“.
Али Немци су могли приуштити то кратко путовање у непознато, јер су до 1990. већ произвели чак 6 милиона „двојки“ који су већ све рекли. Већ 1985. године представљени су каталитички претварач, серво управљач и АБС, а од 1996. године доступан је и погон на све точкове Синцро.
Испитивање тржишта започело је годину дана раније представљањем прототипа из Монтане на аутосалону у Женеви, након чега је пројекат постао стварност.
Погон Синцро са "Виско" спојком између карданског вратила и диференцијала распоређује обртни моменат на сва четири точка. Вуча је била расподељена претежно на предњим точковима да би се 50 одсто померала и на задњу осовину, када су то захтевали услови вожње. Сасвим довољно за излете са асфалта, али без блокаде диференцијала не за озбиљнији офф-роад.
Испод хаубе је био ексклузивно 1,8-литарски бензинац од 98 коњских снага са 141 Нм обртног момента упарен са 5-степеним ручним мењачем са скраћеним преносним односима. Већа тежина и лошија аеродинамика утицали су на перформансе, па Голф Цоунтри није могао да достигне максималну брзину већу од 164 км / х. Касније је стигла верзија истог мотора са 107 вентила и 107 КС из ВВ Голф ИИ ГТИ.
Када је био нов, ВВ Голф Цоунтри коштао је од 39.000 немачких марака, што није било мало, а сада је коначно врло занимљив савремени класик чије се цене, у зависности од спољног стања, крећу од неких 5 до 12 хиљада евра.
Ако вас је угризла 30-годишња легенда о ВВ-у и негде наишли на модел за продају, при куповини обратите посебну пажњу на стање погона Синцро. Срећан рођендан!
Нема коментара:
Постави коментар