loading...

уторак, 15. децембар 2020.

Novi Mercedes S klase

 

Mercedes S klase

Nakon nekoliko nedelja zvaničnih teasera i objavjivanja pojedinih komponenti, u Mercedesu su danas napokon kompletno otkrili novu S klasu. Kralj klase je tako dobio novo ruho, najnoviju tehnologiju i brojne inovacije.

Krenimo od samog dizajna - na prednjem delu se tako nalaze nova digitalna svetla impresivnog svetlosnog potpisa (tri "tačke" u faru daju do znanja da je reč o S klasi), a povezuje ih masivna maska u koju je ugrađen niz senzora i radara. 

Mercedes S klase

Pogled na bokove otkriva "sakrivene" kvake, dok je zadnji deo doživeo radikalne promene u odnosu na prethodnika. To se pre svega odnosi na izgled svetala koja su sada horizontalna te oblikom podsećaju na već predstavljenu E klasu u osveženom izdanju. Budući da još jedino C klasa nije krenula u tom smeru, verujemo da će i ona dogodine dobiti takav oblik.

Mercedes S klase

Ovde i podatak da koeficijent ootpra vazduhu iznosi samo 0,22.

Mercedes S klase

Što se tiče unutrašnjosti tu su stvari već poznate budući da je ista pokazana pre nekoliko nedelja. Centralnim delom dominira masivni ekran osetljiv na dodir na kojem se nalaze apsolutno sve funkcije novog MBUX infotainmenta. Druga generacija ovog inovativnog sistema koji ima sposobnost učenja je doživela svoj debi upravo u novoj S klasi.

Mercedes S klase

Unutrašnjost vozila je još više digitalna i inteligentna jer su hardver i softver doživeli veliku nadogradnju: jasni prikazi na do pet velikih ekrana, delom s OLED tehnologijom, olakšavaju kontrolu vozila i funkcije udobnosti. U fokusu je uvek ljudski faktor. Mogućnosti prilagođavanja i intuitivne upotrebe su postale još veće. To se svakako odnosi na zadnja sedišta, ali i za poziciju vozača: na primer, novi 3D prikaz vozača po prvi put pritiskom na taster nudi prostorni prikaz. Stvarni trodimenzionalni efekat se postiže bez potrebe nošenja 3D naočara.

Mercedes S klase

Glasom upravljani asistent "Hej Mercedes" je u mogućnosti da prepozna još više dijaloga. Na primer, određene radnje mogu da se sprovedu čak i bez aktiviranja ključnih reči "Hej Mercedes". To uključuje prihvaćanje telefonskog poziva ili prikaz karte navigacije. ”Hej Mercedes" sada takođe može da objasni gde se nalazi set za prvu pomoć ili kako spojiti pametni telefon preko Bluetooth veze. Još jedan zanimljiv primer inovativnog rešenja i podređenosti vozaču i putnicima: ako vozač izgovori ”umoran/na sam”, započinje se aktivacijski program ENERGIZING kontrole udobnosti. Ista rečenica izgovorena sa zadnjiih sedišta počinje program povećanja blagostanja i udobnosti.

Mercedes S klase

Treba pomenuti i impresivni head-up ekran na kome se projektuje nova dimenzija "virtuelne stvarnosti", pa vozač ima osećaj kao da se nalazi u nekoj kompjuterskoj igri.

Mercedes S klase

Manevrisanje ove 5,32 metara duge limuzine biće dodatno olakšano zahvaljujući zakretanju zadniih točkova, pa se tako zadnji točkovi pri brzinama do 60 km/h zakreću u suprotnom smeru od prednjih, čime S klasa postaje okretna poput kompaktnog modela.

Mercedes S klase

Bezbednost je očekivano na najvišem mogućem nivou, a E-ACTIVE BODY CONTROL aktivno oslanjanje čak može da podigne karoseriju automobila neposredno pre udarca drugog vozila. Pomenuto oslanjanje pritom koristi niz procesora, kamera i senzora kako bi se prilagodio putu po kojoj se automobil vozi i time maksimizirao udobnost svih putnika.

Mercedes S klase

Što se tiče motora, na početku se nude S450 4Matic sa 435 KS, S350d 4Matic sa 286 KS te S400d Matic sa 330 KS. Na premijeri je najavljena i plug-in hibridna verzija sa dometom od čak 100 km na struju. Naravno, uskoro se mogu očekivati i druge opcije, uključujući i potpuno električnu varijantu EQS koja će moći da prelazi čak 700 km s jednim punjenjem.

Ovaj model kodnog imena W223 će se za kupce na tržištu boriti sa dobro poznatim rivalima - osveženom BMW Serijom 7, Audijem A8, Lexusom LS-om i ostatkom premium društva.

Нема коментара:

Постави коментар